torsdag 30. oktober 2014

5 ukers rehabilitering dag 17

Dag 9 var jeg veldig optimistisk med tanke på at jeg nå var i et system og skulle få oppfølging videre.
Siden forrige blogginnlegg har vi fåt vite at Grande ikke får fornyet avtalte med helse SørØst.
De ansatte her fikk sine brev om oppsigelse fra 1.1.15 i dag.
Vi som pasienter/brukere får ikke oppfølgingsoppholdet vårt her på Grande om 6 mnd, men vi blir muligens overflyttet til andre steder.
Der har de ikke det samme behandlingsopplegget som her, så da blir det vel og begynne på nytt.
Har egentlig ikke tid til det.
Min AAP gikk ut i februar i år og jeg får den nå på overtid, må snart ha en avklaring her.
Det stresser meg at jeg ikke vet noe om min økonomiske framtid.
Penger er ikke alt men jammen har det noe å si for det grunnleggende i livet.

Det hjelper heller ikke at også min nye fastlege sitter på gjerdet og venter.
Etter at jeg har hatt flere episoder der jeg har mistet balansen, ble jeg sendt på mr av hodet.
Han skulle og sende henvisning på mr av nakke og skuldre siden jeg har hatt betennelse i armene i 10 mnd nå.
Han måtte bare få journalen min først.
Den ble levert den dagen da jeg dro hit.
Da min samboer i dag spurte etter resultatet på mr av hodet og om han hadde sendt henvisning som vi avtalte, sa han at resultatet av mr sikkert var sendt feil lege for han hadde den ikke og henvisningen ville han ikke sende før han hadde fått svar på mr av hodet.
Ringte radiologisk avd på Elverum sykehus, resultatet av mr var sendt legen. Men hun skulle nå sende det på nytt, så da blir det vel svar over helga.
For det første så er jeg lei av armer som ikke virker og bare sovner hvis jeg bruker dem, vondt gjør de og, for det andre har jeg ikke tid til å vente siden jeg er på AAP på overtid.
Det er virkelig frustrerende at systemet ikke virker som det skal og at man alltid må vente.

De siste dagene har jeg oppdaget at det er mer individuelt her enn vi fikk beskjed om på forhånd.
Kroppen har vært helt kraftløs og føles som den var dynket i sirup.
Helt greit å ikke være med på alt og ta hensyn til hvile som kroppen har skreket etter.
Begynner å krabbe oppover igjen.

Tilbake til nedleggelse av Grande.
Dette er hjørnesteinsbedriften her, med 57 ansatte som fra nyttår står uten jobb.
Dette kommer til å merkes godt i et lite lokalsamfunn.
De ansatte her er bare fantastiske, til tross for at de sikkert sliter både med sinne og sorg, er ikke dette noe vi legger merke til.
De er smilende og koselige, en helt fantastisk gjeng.
Skulle ønske flere ville kunne få dra nytte av ekspertisen her og at Grande kunne bestå i den form det er i idag.